Hasznos tippek a thaiföldi közlekedéshez
2017. április 28. írta: msparis

Hasznos tippek a thaiföldi közlekedéshez

A cikkel azoknak szeretnénk segíteni, akik mostanában tervezik, hogy Thaiföldre mennek, és nem csak egy helyen maradnak. Mi több hónapot töltöttünk itt, így az árak elsődleges szempontot képeztek tervezéseink során. A thai közlekedésen nem mindig könnyű kiigazodni, van néhány dolog, amire érdemes odafigyelni. Többfajta közlekedési eszközt is választhatsz. Lássuk melyek ezek.

18190976_1421226844586914_1242074318_n.jpg

Taxi, über

A reptérre megérkezve már másra se vágysz csak arra, hogy minél előbb megérkezz végre a szállásra. Miután megkaptad a pecsétet az útleveledbe, megvannak a csomagok is, irány a taxi. Mi Bangkok-Suvarnambhumi Repülőtérre érkeztünk. A taxik az első emeleten várják a turistákat. Mindig sor van, erre készülj! A sorok aszerint vannak, hogy hány fő utazik egyszerre (automata tájékoztatón tudhatod meg, hogy melyik sorba kell állnod). Khaosan Roadra három főnek 400 baht volt a viteldíj. Használhatsz übert is, a második emeleten vannak. 

A taxikat mi többnyire Bangkokban vettük igénybe. Egyszer Phuketen is utaztunk taxival, de ott előre meghatározott árakon visznek. Bangkokban viszont légy résen. Hajnalban nem találtunk olyat, aki Khaosan Roadról Morchit busz-pályaudvarra elvitt volna taxiórát használva. Eleinte 500 bahtért akartak elvinni, de 300 baht lett a vége. Mivel fáradtak voltunk, és időre kellett odaérnünk, nem kerestünk sokáig. Azt mindig jó tudnod, hogy nagyjából hány kmre van ahova menni akarsz, így el tudod dönteni, hogy reális árat mondanak-e. Morchit busz-pályaudvarról Lat Krabangig sikerült taxiórás taxit fognunk, így 45 km-t jöttünk 350 bahtért. Sajnos a taxiórát nem szeretik bekapcsolni, de ha nem sietsz, keress olyat, aki bekapcsolja, sokat spórolhatsz úgy. Míg sorba álltunk, próbálkoztak nem hivatalos taxisok is, 6-700 bahtért akartak elvinni. Elég határozottak tudnak lenni, de nem szabad nekik bedőlni. A hivatalos taxik leginkább sárga-zöld, illetve rózsaszínűek.

Készülj rá, hogy a legtöbb taxis nem szeret lassan haladni. Vagy állunk a zöldre várva, vagy 120-as tempóban haladunk. (vagy többel)

Überrel Chiang Maiban mentünk, a szállásunk őket hívta. Feleannyiba került így kijutni a busz-pályaudvarra.

 1.jpg

Buszos közlekedés nagyobb távolságokhoz

Bangkokban nincs olyan szervezett közlekedés, mint otthon. Vannak állítólag helyi közlekedésre használt buszok, de volt olyan megálló, ahova ki volt írva, hogy lehet, hogy jön a busz a megadott időben, de az is lehet, hogy nem.

Több busz-pályaudvaron is jártunk, többnyire "utazási irodák" kis standjai találhatók ott, mindegyiknél meghatározva, hogy hova visz. 

Bangkokból utazási irodán keresztül intéztük Phuketig a buszos utazást. Átszállással mindig számolj, Surathaniig visz a nagy busz, onnan pedig mini Van kisbusszal utaztunk tovább Phuketig. Bangkok Phuket így 18 óra, kedvezményesen 800 baht volt fejenként. A buszok többnyire este indulnak Khaosan Roadról. Kényelmesek, (már amennyire kényelmes lehet egy busz ilyen hosszú út alatt) légkondicionáltak, Suratthaniig egyszer megállnak, ahol tudsz enni-inni, mosdót használni.

Repülő is indul Bangkokból Phuketre, ez persze jóval rövidebb, viszont drágább is.

A szállások általában megszerveznek neked minden utazást, illetve a városokban számos utazási iroda áll rendelkezésedre.

Lanta után Chiang Maiba utaztunk, azonban nem akadtunk olyanra, aki szervezett volna erre a távra buszos utat ott. (Repülővel pedig jóval drágább lett volna. ) Bangkokig megszervezték az utat. Onnan pedig a helyi busz választottuk. Kellemes csalódás ért minket, mert az ár fejenként 488baht volt. Igaz legalább 11-12 óra az út, de kaptunk vizet, kávét, nápolyit, illetve ebédet. Mindez benne volt ebben az árban. Visszafelé próbáltunk olyan busz keresni, ami kicsit gyorsabban ér Bangkokba, azt hittük találtunk is, elhittük, hogy 9 óra alatt odaérünk, ezért kicsit többet fizettünk a VIP buszért, de kiderült, feleslegesen, mert az ellátás is ugyanaz volt, mint a normál áras buszon, és nem lettünk 9 óra múlva Bangkokban. Nem érdemes tehát többet adni egy ilyen útért. Az értékeidre különösen figyelj, mindig tartsd magadnál a pénzt, iratokat.

Tuk-Tuk

Ez a különleges utazási forma Thaiföld szerte elérhető. Egyszer mindenképp próbáld ki! Amire figyelni kell, ha túl alacsony árat kapsz, akkor biztos lehetsz benne, hogy előbb még bementek egy-két helyre, öltönyt venni, múzeumba, vagy ajándékboltba. Általában ezeken a helyeken azt várják, hogy ha már bementél vásárolj is. Az általunk elfogadható ár 150baht volt hármunknak, kb. 8kmre számolva. Lantán megszabott díjszabás van, amiből lehet azért alkudni egy kicsit. 2 km 50 baht fejenként, nem a legolcsóbb.

20170212_112113.jpg

Platós kocsik, átalakított Pick-upok

Ezeket a járműveket a legtöbb helyen igénybe veheted, Chiang Maiban ilyenek a helyiek által is használt "taxik". Utazási iroda által szervezett úton ültünk ilyenen, hátul ülsz a fedett platón, ahol két pad van két szélen. Kapaszkodtunk erőteljesen, mert a sebességet itt is szeretik a thaiok. Nem mindig éreztük magunkat biztonságban ezeken a kocsikon. Ko Lantán ezekkel is utazhatsz tuk-tuk helyett. Érdekesség, hogy a thaiok előszeretettel utaznak a sima pick-up autók hátuljában is, de idén áprilisban ezt a thai vezetés megtiltotta. Kíváncsi vagyok, mennyire tudják majd betartatni. Utazási távolságtól függ a viteldíj

Hajó, speedboat, Long tail boat

Phuketről Ko Phi Phire és onnan Aonangra a hajót választottuk. Phuketen kedvezményes jegyet tudsz választani, ha hozzánk hasonlóan nem retúr jegyet keresel. Így 1100 baht/fő volt az utazás. A jegyet több napig felhasználhatod. A helyi kirándulásokra speedboattal, long tail boattal visznek, az árak mindig a kínált látnivalóktól, irodától függ. Példaként Kho Phi Phin a Maya Bay - Monkey Island túrát 400 bahtért kínálták fejenként. Az utazások tartalmaznak vizet és valamilyen étkezést is, attól függően fél-egy napos túráról van-e szó.

20170211_060144.jpg

Motor- autóbérlés

Szinte mindenhol lehetőséged van motort, autót bérelni. A thaiok egyik legfőbb közlekedési eszköze a robogó. Várostól függően eltérő árakat láthatsz, mi nem béreltünk motort, sem autót. 150-200 baht körül van a robogó bérlés ára, az autót nem tudjuk. Elvileg vezetni nemzetközi jogosítvánnyal tudsz. Elvileg. Sajnos rengeteg a motorosbaleset Thaiföldön, ügyelj a biztonságra.

20170205_112924.jpg

Összességében elmondható, hogy az irodák által szervezett utak megfelelően szervezettek. Átszállással mindig kell számolni, némi várakozási idővel is. A szervezők mindenhol segítőkészek. A taxi, tuk-tuk tarifákból szinte mindig tudunk alkudni, de a legjobb a taxiórát használó taxis.

 Fotók: travelbug.hu saját

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kalandorutazas.blog.hu/api/trackback/id/tr3312460071

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

msparis 2017.04.30. 12:57:59

@nosuit: mivel sem a vonatot, sem a repülőt nem használtuk ezekről nem tudok tapasztalatot írni. De valóban ezekkel teljes a lista! Ha van kedvetek egy-egy mondatot kommentbe ideírhattok ezekről ;)
süti beállítások módosítása