Dél-Thaiföld csodálatos partjain
2017. február 14. írta: msparis

Bangkokból a buszos utazást választottuk Phuketig, mely közel 18 órás. A busz kényelmes, légkondis és jóval olcsóbb, mint a repülő. Egyszer kellett átszállni Surat thaninál, onnét kisebb busz visz egészen a szállásig. Akinek nincs szállása előre foglalva, Phuketre érve a busz megáll egy helyen, ahol lehet foglalni. Annak aki szereti nézni a tájakat, mindenképp hatalmas élmény lesz, nem utolsó sorban pedig pénzt is spórol. Bár az autópályán éjszaka jöttünk, rengeteg kivilágított épületet/pihenőt láttunk, sokszor olybá tűnt a semmi közepén, Surat thaniban ért a hajnal, onnantól kezdve fokozódott a látvány és az élmény. Ne a nyugati gazdagságra gondolj, hanem inkább a természet adta mesés környezetre. Utunk varázslatos környéken vitt, óriási pálmafák, erdők, időnként elhagyatott tájak, pici faluszerűségek váltakozva. Alagúttal itt nem találkoztunk. Az utak nem a legjobbak, időnként akkora bukkanókon hajtottunk át, hogy mi ijedtünk meg, hogy nem hagytunk-e el valamit a kisbuszból. Amin a leginkább meglepődtem, hogy mennyire dimbes-dombos ez a vidék, bevallom, síkságra számítottam, akkor is csak tátottam a számat mikor Patong nem kicsit meredek emelkedőjére értünk.

Ha eddig még nem, a Phuketi hídra ráfordulva, már egyre élénkebben kezdi foglalkoztatni az embert a gondolat, hogyan is kellene itt letelepedni, beépülni, itt maradni örökre.

Nem csak azért mert több hónapos utazáson vagyunk, de általában is megelégszünk az olcsóbb szállásokkal (de nem hostelekkel) és Patongon is akad belőlük bőven. Persze, ha valaki magasabb színvonalú szállást keres, az is van. Nekünk a tisztaság, saját fürdő, egy hűtő és egy vízforraló az igényünk, legtöbbször ez rendelkezésünkre is áll. A part távolsága kb. 700m a mostani szállásunktól.

Patongon van élet és turista, néha már kicsit sok is, de még elfogadható. Magyarok is vannak, mindennap hallottunk magyar szót és kiderült, hogy a szállásunk is félig magyar vonatkozású. A tengerpart nem volt túlzsúfolt, de vannak. Lehet jetskizni, repülni siklóernyővel, vagy csak egyszerűen élvezni a napsütést.

(igen, ez egyikünk és nem én vagyok)

A tengerpart homokos, a víz tiszta, kékeszöld. Ha itt vagy, legalább egyszer nézd meg a naplementét, mesébe illő!

Patong bővelkedik éttermekben, utcai árusokban, mindenki megleli a pénztárcájának megfelelő lehetőséget. Van egy bevásárlóközpont Jung Ceylon, minden van benne, amire csak szükség lehet, egy nagyobb élelmiszerbolt is, ahol finom egytálételeket is tudsz venni, remek árakon! (pl. csirke és rizs 35baht).

Szerettünk volna pár napot eltölteni Karon vagy Kata parton is, de nem találtunk kedvünkre való szállást, ezért csak egy napra ruccantunk át Karon-partra. Karon-part a felejthetetlen! Bár nem olcsó a taxi, megéri átmenni, mindössze 15 percre van Patongtól és álomszép. A kanyargós szerpentinen mikor megpillantottuk, elállt a lélegzetünk is. Leírhatatlanul kék, türkizkék a tenger. A víz tiszta, a part homokos. Sokkal kevesebben vannak, mint Patongon. Karon azoknak való, akik a nyugalmat keresik. A parton ülve még élénkebben rajzolódik ki a kép, hogy itt kellene élni, de legalábbis sok időt eltölteni ezen a vidéken.

4 napot töltöttünk Patongon, innét utunk Kho Phi Phi szigetére vezet tovább. Első tenerparti élményünk kellemes volt, szeretnénk majd visszajönni még.

Fotók: travelbug.hu saját fotók

Még több kép a Képek mappában, vagy Instagramon!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.